KOLSTER BRAND PROTECTION
SUOJAA JA VAHVISTA BRÄNDISI
Me huolehdimme kokonaisvaltaisesti brändisi suojaamisesta ja siitä, että yrityksesi aineettomat oikeudet ovat turvassa.
Jätä Y-tunnuksesi ja sähköpostiosoitteesi, niin olemme sinuun yhteydessä.

Tavaramerkit, brändi, domainit, sopimukset ja yrityksen koko IPR-strategia ovat Kolster Brand Protection -palvelujemme ydintä. Mietimme yhdessä asiakkaan kanssa kattavan IPR-kokonaisuuden, joka siivittää yrityksen tuloksen kasvuun.

TAVARAMERKKI KAIKEN KESKIÖSSÄ
Tavaramerkin rekisteröinnin antama yksinoikeus antaa brändillesi suojaa myös ennalta-arvaamattomissa tilanteissa. Tavaramerkkien suoja on alueellista, joten tavaramerkki on hyvä suojata erikseen kaikissa niissä maissa, joissa sitä käytetään. Hoidamme tavaramerkkiasiasi Suomessa, Ruotsissa, Iso-Britanniassa ja EUIPO:ssa ilman välikäsiä ja selkeällä hinnoittelulla. Tutustu valmiiksi mitoitettuihin tavaramerkkipaketteihimme.
BASIC
- Hakemuksen valmistelu ja tekeminen
- Rekisteröinnin julkaisun raportointi
- Rekisteröintitodistuksen toimittaminen
- Uudistamisen valvonta ja muistutus
380 € *
BUSINESS
- Identtisyystutkimus (sanamerkit)
- Luokituksen tavanomainen valmistelu
- Erottamiskyvyn arviointi
- Hakemuksen valmistelu ja tekeminen
- Rekisteröinnin julkaisun raportointi
- Rekisteröintitodistuksen toimittaminen
- Uudistamisen valvonta ja muistutus
680 € *
PRO
- Identtisyystutkimus (sanamerkit)
- Luokituksen tavanomainen valmistelu
- Erottamiskyvyn arviointi
- Hakemuksen valmistelu ja tekeminen
- Rekisteröinnin julkaisun raportointi
- Rekisteröintitodistuksen toimittaminen
- Uudistamisen valvonta ja muistutus
- Tavaramerkin valvonta, ensimmäinen vuosi
950 € *
* EU-TUKEA JOPA 1000 € Hintamme eivät sisällä viranomaiskuluja. Voit kuitenkin saada EUIPO:n PK-yritysrahastolta jopa 1000 € tukea viranomaiskuluihin. Lue lisää tuesta täältä.
MITEN VOIN SUOJATA YRITYKSENI BRÄNDIN
Yrityksen brändi sisältää tavaramerkin lisäksi muun muassa designin, logon, domainit, tuotteet, palvelut, konseptit ja mielikuvat. Se on suojattava kokonaisuutena, jotta tavaramerkin lisäksi muukin IPR on kunnossa.
Pelkkä tavaramerkin rekisteröinti tai innovaation patentointi eivät riitä, vaan niiden loukkauksiinkin on puututtava. Tämä vaatii jatkuvaa kilpailijoiden ja esimerkiksi verkkosivujen ja sosiaalisen median seurantaa.
Brändinhallinta on myös konfliktien ehkäisemistä. Yrityksen IPR-asioiden hallinta vähentää aineettomaan omaisuuteen liittyviä riitoja ja takaa siten työrauhaa. Brändin suojaamisessa on olennaista olla liikkeellä riittävän aikaisin.
Kolster Brand Protection -palvelu toimii osana Kolsterin Legal-tiimiä ja keskittyy yritysten olennaisen kilpailuedun eli tavaramerkkien ja brändin suojaamiseen ja hallintaan. Yrityksen IPR:ää tarkastellaan aina kokonaisuutena.
TUTUSTU PALVELUIHIMME
Brändin suojaaminen onnistuu kauttamme maailmanlaajuisesti.
IPR-Strategia
IPR-strategia on pohja tuleville päätöksillesi. Se määrittelee, miten ja miksi hoidat, hankit ja suojaat aineetonta omaisuuttasi, sekä miten se tuottaa yrityksellesi lisäarvoa. IPR-strategia kannattaa laatia pienessäkin yrityksessä toimialasta riippumatta.
LUE LISÄÄ IPR-STRATEGIASTA
Tavaramerkit
Tavaramerkin rekisteröinti
Tavaramerkki voi olla yrityksesi arvokkain omaisuus. Sillä rakennat ja turvaat brändisi sekä liiketoimintasi kilpailijoita ja tuoteväärennöksiä vastaan. Parhaimmillaan tavaramerkki on ikuinen suoja.
LUE LISÄÄ REKISTERÖINNISTÄ
Tavaramerkkien ennakkotutkimukset
Tavaramerkkien suojausta tai käyttöä suunnitellessa tulee etukäteen kartoittaa tavaramerkin rekisteröintiin ja käyttöön liittyvät riskit. On tärkeää varmistaa, että saat tarvaramerkkisi rekisteröityä. Samalla minimoit riskin muiden oikeuksien loukkaamisesta.
LUE LISÄÄ ENNAKKOTUTKIMUKSESTA
Trademark Watch
Rekisteröidyn tavaramerkin haltijan on valvottava, että kilpailijat tai muut tahot eivät rekisteröi itselleen samankaltaisia tavaramerkkejä. Samankaltaiset tavaramerkit voivat johtaa asiakkaita harhaan kohdemarkkinoilla.
LUE LISÄÄ TRADEMARK WATCHISTA
Domainit
Rekisteröidyn verkkotunnuksen arvoa ei pidä väheksyä. Se on arvokas yrityksen omassa käytössä ja sitä kannattaa puolustaa. Voit myös muuttaa rekisteröidyn verkkotunnuksesi rahaksi, kun yrityksesi ei sitä enää tarvitse.
LUE LISÄÄ DOMAINEISTA
Muotoilun suojaus
Mallisuoja on tehokas suojamuoto, jolla voidaan suojata tuotteen ulkoasua. Jotta suojaus onnistuisi ja olisi luonteeltaan kattava, kannattaa tuotteen ulkoasun suojaus tehdä osaavan asiantuntijamme avustuksella.
LUE LISÄÄ MALLISUOJASTA
Sopimukset
Asiantuntijamme auttavat yritystäsi ammattimaisten sopimusten laadinnassa, neuvottelussa, kommentoinnissa sekä sopimuksiin liittyvien riita-asioiden hoitamisessa.
LUE LISÄÄ SOPIMUKSISTA
LUE LISÄÄ AIHEESTA

Rekisteröi tavaramerkkisi – merkin oltava vahva ja erottamiskykyinen
Kun haluat, että tuotteesi tai palvelusi erottuu kilpailijoista, luo tavaramerkki ja rekisteröi se. Näin varmistat tavaramerkkiisi yksinoikeuden. Rekisteröinti onnistuu, kun tavaramerkki on riittävän erottamiskykyinen ja vahva.
Lue lisää >
Käyttönäyttö takaa yksinoikeuden tavaramerkkiisi – näin se onnistuu
Rekisteröity tavaramerkki on yrityksen arvokkainta omaisuutta. Asian tärkeyteen havahdutaan usein vasta, kun kilpailija on jo nostanut rekisteröinnin kumoamiskanteen. Tilanteeseen voi kuitenkin varautua.
Lue lisää >
Hyödynnä innovaatiosetelin arvonnousu ja hanki suojaa yritysideallesi
Kansainväliseen kasvuun tähtääville pk-yrityksille sekä startupeille tarkoitetun innovaatiosetelin arvo nousee 6 000 euroon. Summa kannattaa sijoittaa yrityksen arvokkaimman pääoman – aineettoman omaisuuden – suojaamiseen.
Lue lisää >