Tavaramerkin ja verkkotunnuksen lokalisointi Kiinaan

Kiinassa on tärkeää luoda ja rekisteröidä tavaramerkit ja verkkotunnukset hyvissä ajoin myös kiinalaisin kirjoitusmerkein. Näin vältytään siltä, että markkinoilla muodostuu vapaasti kiinankielinen vastine yrityksen, tuotteen tai palvelun nimelle, jonka joku paikallinen toimija ehtii rekisteröidä omiin nimiinsä. 

 

TYYPILLINEN TOIMEKSIANTO

Hinta-arvio toimeksiannolle on 3300-5300€ (+alv).*

*Perushinta sisältää verkkotunnusrekisteröinnit kiinankielellä kahdella yleisimmällä päätteellä ja tm-hakemus yhdessä luokassa. Lisäluokat 500 € / luokka.

Tavaramerkin ja verkkotunnuksen lokalisoinnilla yritys varmistaa sen, että he luovat ja suojaavat kiinankielisen version ennen vilpillisessä mielessä toimivia tahoja. Lokalisoinnin yhteydessä tehtävällä tutkimuksella varmistetaan myös, ettei kiinankielisen version käytölle ja rekisteröinnille ole olemassa ilmiselvää estettä (joku käyttää jo samaa tai samankaltaista tavaramerkkiä ja/tai on rekisteröinyt sen Kiinassa). Kiinankielinen versio on hyvä luoda tietoisesti heti Kiinan markkinoille tulon yhteydessä, jotta sitä päästään käyttämään yhdessä länsimaisen tavaramerkin kanssa.

Ota yhteyttä

Ajankohtaista aiheesta

Lisää ajankohtaista

"Lokalisoinnilla turvaat yrityksesi selustan Kiinan markkinoilla. Riskien minimoiminen ja oman IPR-salkun kasvattaminen kulkevat käsi kädessä."

NÄITÄ USEIN KYSYTÄÄN

Miten Kiinassa kannattaa lokalisoida verkkotunnukset?

Verkkotunnusten luominen ja rekisteröinti kiinalaisin kirjoitusmerkein on tärkeää, jottei yrityksen tunnuksille synny paikallista vastinetta. Lokalisointi suojaa yrityksen kiinankielisen version väärinkäytöksiltä. 

Lokalisoinnin yhteydessä selvitämme, ettei kiinankielisen version käytölle tai rekisteröinnille ole olemassa estettä. Lokalisoinnin hinta on 3 300–5 300 euroa. 

Mitä tarkoittaa tavaramerkin lokalisointi?

Tavaramerkki lokalisoidaan luomalla ja rekisteröimällä tavaramerkki paikallisin kirjaimin.  Esimerkiksi Kiinan markkinoilla on hyvä rekisteröidä tavaramerkit kiinalaisin kirjoitusmerkein. Näin estetään, ettei markkinoille synny kiinankielistä vastinetta yrityksen, tuotteen tai palvelun nimelle, jonka joku paikallinen rekisteröi omiin nimiinsä. 

Ota yhteyttä