Tavaramerkin ja verkkotunnuksen lokalisointi Kiinan markkinoille

Suojaa brändisi Kiinan markkinoilla

Jos yrityksesi on menossa Kiinan markkinoille, on tärkeää rekisteröidä tavaramerkit ja verkkotunnukset hyvissä ajoin myös kiinalaisin kirjoitusmerkein. Näin vältytään siltä, että markkinoilla muodostuu vapaasti kiinankielinen vastine yrityksen, tuotteen tai palvelun nimelle, jonka joku paikallinen toimija ehtii rekisteröidä omiin nimiinsä. 

"Kiinankielisen merkin haltija hyötyy, jos tavaramerkit menevät markkinoilla sekaisin. Tämän kumoaminen jälkeenpäin on miltei mahdotonta länsimaalaiselle pk-yritykselle. Jotta yritys saisi parhaan kaupallisen hyödyn irti tavaramerkeistään, länsimaista ja kiinankielistä merkkiä tulisi käyttää systemaattisesti yhdessä", toteaa Kolsterin Aasian markkinoiden johtaja Jani Kaulo.

Tavaramerkki ja verkkotunnus Kiinan markkinoille alkaen 3 300 euroa

  • Valitsemme kiinankieliset vaihtoehdot, joiden rekisteröitävyyden sekä tavaramerkkinä että verkkotunnuksena olemme tutkineet.
  • Annamme oman suosituksemme ja selitämme eri vaihtoehtojen merkityssisällöt.
  • Hoidamme valitun kiinankielisen merkin rekisteröinnit sekä tavaramerkkinä että verkkotunnuksina.
  • Teemme tavaramerkkihakemuksen ja verkkotunnuksen rekisteröinnin kahdella yleisimmällä kiinankielisellä päätteellä .公司 (=.com) ja .中国 (=.cn).

Kysy lisää: Head of Asian Market, Jani Kaulo jani.kaulo@kolster.fi, puh. 020 1370606

Tutustu myös muihin Kolster China Desk™ palveluihimme 

 Ota yhteyttä