IPR-strategia on pohja tuleville päätöksillesi. Se määrittelee, miten ja miksi hoidat, hankit ja suojaat aineetonta omaisuuttasi, sekä miten se tuottaa yrityksellesi lisäarvoa. IPR-strategia kannattaa laatia pienessäkin yrityksessä toimialasta riippumatta.
5 000-10 000 €
Kysy tarkempi hinta-arvio tästä.
*Hintaan vaikuttavat muun muassa yrityksen teknologia, toimiala ja liiketoimintamalli, salkun koko sekä IPR-toimintaympäristön aktiivisuus.1. Alkukartoitus
Analysoimme yrityksen nykytilan, toimintaympäristön sekä nykyisen IPR-salkun sisällön. Arvioimme salkun kattavuutta ja suojan laatua, mahdollisia puutteita ja kehityskohteita. Selvitämme, millainen on IPR-toimintaympäristö kilpailijoiden, teknologian ja markkinoiden näkökulmista. Arvioimme toimintaympäristön muodostamia haasteita ja mahdollisuuksia, ja pyrimme tunnistamaan merkittävimmät riskit yrityksesi liiketoiminnalle.
2. IPR-strategiatyöpaja
Räätälöimme 2-6 tunnin mittaisen työpajan, jonka tavoite on identifioida yrityksesi liiketoiminnan kannalta relevantit IPR-kysymykset ja määritellä, kuinka yrityksen IPR-omaisuutta pitäisi rakentaa ja hallita. Keskustelemme yrityksesi IPR:stä ja osa-alueiden roolista yrityksen toiminnassa ja kirkastamme IPR:n strategisen merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Asetamme tavoitteet IPR-salkun rakentamiselle ja hyödyntämiselle. Keskustelemme tarpeellisista toimintatavoista ja prosesseista, organisaation vastuista ja velvoitteista sekä immateriaalioikeuksiin liittyvistä laki- ja sopimusasioista.3. IPR-strategian laatiminen ja dokumentointi
Teemme johtopäätökset nykytilan selvityksen ja IPR-strategiatyöpajan pohjalta ja laadimme yrityksellesi räätälöidyn IPR-strategian. Strategia dokumentoidaan muodossa ja laajuudessa. Raporttiin voimme sopimuksen mukaan liittää myös esimerkiksi IPR-toimintaohjeen, keksintöilmoituslomakkeen tai työsuhdekeksintöohjesäännön.4. Loppukatsaus ja implementoinnin käynnistäminen
Käymme yhdessä läpi laaditun IPR-strategian. Keskustelemme IPR-strategian käytännön toteuttamisesta ja ehdotamme toimenpiteitä implementointia varten.IPR on investointi, jonka pitäisi jollain tavalla tuottaa yritykselle arvoa. IPR-strategia määrittelee, miten yritys hoitaa aineetonta omaisuuttaan: kuinka sitä hankitaan, suojataan ja hyödynnetään, ja kuinka näillä toimilla aineeton omaisuus saadaan tuottamaan yritykselle lisäarvoa. Luonnollisesti tämän täytyy olla täysin linjassa liiketoimintastrategian kanssa.
Timo Joutsenoja, Senior IPR Business Manager
04.01.2021
16.12.2020
05.10.2020
Olemme yksi Euroopan kokeneimmista IPR-alan yrityksistä. Meiltä saat kaikki IPR- ja lakipalvelut keksintöjen, muotoilun ja brändien suojaamiseksi, puolustamiseksi ja kaupalliseksi hyödyntämiseksi kaikkialla maailmassa.