Artikkelit

Tutustu asiakkaidemme ja asiantuntijoidemme IPR-näkökulmiin

Olemme järjestelleet asiakaslehdessämme sekä muissa IPR-alan julkaisuissa ilmestyneet artikkelit myös aihepiireittäin. Tutustu esimerkiksi asiakkaisiimme osiossa Asiakkaan näkökulma.

Lisensointi

IPR-salkku tuottamaan

03.12.2017 "Patenttisalkun hyödyntämättömässä osassa voi kyteä suurikin taloudellinen intressi."

Patenttilisensointi

BookIT:in matkassa Teksasiin: Kumppanuuksilla ja lisensoinnilla uutta liiketoimintaa

03.12.2017 Mobiilin digitalisaation edelläkävijä BookIT on lähtenyt rohkeasti kehittämään uudenlaista liiketoimintamallia keksintöjensä kaupallistamiseksi ICT-alan päämarkkinoilla Yhdysvalloissa.

IPR-strategia

IPR-strategia tukemassa yrityksen kansainvälistymistä

03.12.2017 Kun innovatiivinen yritys hakee globaalia kasvua, pitää myös IPR-asiat suunnitella kuntoon aikaisessa vaiheessa. Näin riskejä voidaan hallita aktiivisesti ja tuottaa liiketoimintaa myös aktiivisella IPR-omaisuuden hyödyntämisellä. Kansainvälistymisvaihe tuo volyymien kasvaessa mukanaan isojen mahdollisuuksien lisäksi myös liiketoiminnallisia riskejä, jotka tulee tunnistaa ja hallita aktiivisin toimin.

IPR & liiketoiminta

IPR: Kustannuserä vai kilpailutekijä?

03.12.2017 Tuntuuko tutulta: ”Vuoden vaihteen kiireet painavat päälle ja budjetti pitäisi saada valmiiksi. Miten saisin kulut kuriin?”

Tavaramerkit

IPR-lakimies Maria Ojala: ”Tavaramerkin mainosarvo usein jopa tuotetta tärkeämpi”

06.10.2017 IPR-lakimies Maria Ojala tarkasteli pro gradu -lopputyössään tavaramerkin mainosfunktiota oikeudellisesta, taloudellisesta ja brändinäkökulmasta. Keskeinen havainto oli, että tavaramerkillä on tärkeä rooli osana brändiä kuluttajien tunteisiin ja asenteisiin vaikuttamisessa.

IPR-strategia & Kiina

Immateriaalioikeudet kuluista rahaksi Kiinan markkinoilla

12.05.2017 Kolster China Desk™ kannustaa suomalaisia yrityksiä menemään Kiinan markkinoille. Kolsterin lakimies ja Aasian markkinapäällikkö Jani Kaulo puhui IPR-kevätseminaarissa Oulussa immateriaalioikeuksien kaupallistamisesta ja antoi vinkkejä, miten yritykset voivat parantaa mahdollisuuksiaan onnistua Kiinan markkinoilla.

Brändistrategia

IPR-strategia ohjaa brändejä

10.04.2017 Immateriaalioikeudet ja niiden hyödyntäminen ovat asialistalla niin yrityksen hallituksissa kuin johtoryhmissäkin. Yrityksen tuotemerkit ja brändihierarkian johtaminen nähdään voimakkaammin osana yritysten arvon aktiivista kehittämistä. Samalla vaatimustaso strategisesta brändinhallinnasta kasvaa.

Juristinäkökulma

Lisenssisopimuksen FAQ ― vinkkejä parhaaseen tulokseen

10.04.2017 Suosittelemme, että lisenssisopimuksen laatimisvaiheessa käytetään mahdollisuuksien mukaan sekä kaupallista, teknistä että juridista asiantuntija-apua kokonaisvaltaisen lopputuloksen saavuttamiseksi.

1 2 3 ... 21